چگونه بنر تبلیغاتی اینستاگرام بسازیم؟

چگونه بنر تبلیغاتی اینستاگرام بسازیم؟ از زمانی که اینستاگرام به محلی برای کسب درآمد تبدیل شد، نحوه‌ی تبلیغات در آن و ساخت بنرهای مناسب به یکی از دغدغه‌های کاربران تبدیل شد. در این مقاله از سرچینجا علاوه بر آموزش ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام، چند اپلیکیشن در این زمینه نیز به شما معرفی خواهیم کرد.

انواع بنر تبلیغاتی برای اینستاگرام

 بنر تبلیغاتی اینستاگرام به صورت پست

یکی از انواع بنر تبلیغاتی اینستاگرام، به صورت پست طراحی می شود تا در پیج های مختلفی نمایش داده شود.  نکته اصلی طراحی بنر تبلیغاتی پست اینستاگرام، سایز و ابعاد آن است. سایز بنر مناسب پست، به صورت مربعی می باشد. بنر تبلیغاتی پست اینستاگرام ممکن است به صورت عکس، تصویر، اسلاید، محتوا و یا کلیپ کوتاه باشد. هدف از بنر تبلیغاتی پست اینستاگرام، ماندگاری بالای آن است. پست تا زمانی که کاربر (ادمین پیج) بخواهد، در پیج تبلیغاتی باقی می ماند.

به نوعی می توان گفت که بنر تبلیغاتی پست اینستاگرام، ماندگار و دائمی است. برای تعامل بیشتر، اصولا کپشن هایی برای پست تبلیغاتی نوشته می شود. قالب و سایز پست تبلیغاتی اینستاگرام بایستی استاندارد و جذاب باشد. جهت آشنایی بیشتر با “طراحی بنر اینستاگرام” و مطالعه مقاله نام برده شده، می توانید وارد شوید.

 بنر تبلیغاتی اینستاگرام به صورت استوری

یکی از شیوه های نمایش بنر تبلیغاتی اینستاگرام، استوری اینستاگرام است. این نوع شیوه نمایش بنر تبلیغاتی، پرطرفدارتر از بنر تبلیغاتی پست اینستاگرام است. هر چند نمایش بنر تبلیغاتی استوری اینستاگرام، ظرف 24 ساعت به اتمام می رسد ولی تاثیر به سزایی بر روی مخاطب می گذارد.
آپشن های استوری، بیشتر از پست است و ادمین پیج، می تواند به نحوی آن را تنظیم کند که فقط افراد خاصی آن را ببینند. در کل، بنا به الگوریتم جدید اینستاگرام، استوری ها بیشتر از پست، بازدید دارند. ناگفته نماند که سایز بنر تبلیغاتی استوری اینستاگرام بایستی مستطیل شکل باشد. قیمت طراحی بنر تبلیغاتی پست و استوری اینستاگرام تقریبا برابر هستند ولی هزینه تبلیغات در پست گران‌تر از هزینه تبلیغات در استوری می باشد. اگر شما هم مانند سایر طراحان به دنبال آشنایی با ابزارهای طراحی بنر تبلیغاتی می توانید کلیک نمایید. تفاوت این دو نوع بنر تبلیغاتی Instagram، زیاد است.

اولین قدم برای تبلیغات در اینستاگرام چیست؟

اینستاگرام از محبوب ترین پلتفرم ها با بازدهی بالا تبلیغات در دهه اخیر شناخته شده است. هرچه ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام شما حرفه ای تر و شکیل تر باشد سیل بیشتری از کاربران را جذب خواهید کرد. درواقع اینکه از کجا شروع کنید از مهم‌ترین سؤالات در آموزش ساخت بنر استوری اینستاگرام با گوشی است که باید به آن پاسخ دهید. در ابتدا باید اطلاعاتی مثل لوگو، هدف کار، پیام اصلی پروژه و… را جویا شوید. یک طرح کلی در ذهن خود داشته باشد. سپس متناسب هدف و انتظارتان بهترین اپلیکیشن و یا سایت را برای ساخت بنر تبلیغاتی با گوشی انتخاب و شروع به طراحی کنید.

چگونه بنر تبلیغاتی اینستاگرام بسازیم؟

ما برای شما در دیدوگرام دوره‌ای آماده کرده‌ایم که حاصل سال‌ها فعالیت و راه اندازی کمپین‌های تبلیغاتی در اینستاگرام است. ما با بالا و پایین این مسیر آشناییم و حالا همه تجربه‌هایمان را در دوره راه اندازی کسب و کار اینستاگرامی با شما در میان گذاشته‌ایم. از بازاریابی، برندینگ گرفته تا تبلیغات و تولید محتوا در اینستاگرام. آماده‌اید متخصص اینستاگرام شوید؟ دوره ما را از دست ندهید:

برای ساختن یک بنر تبلیغاتی عالی نیازی به هزینه کردن نیست. در واقع ساخت تبلیغات برای اینستاگرام کاملا رایگان است! تنها چیزی که شما خرج می‌کنید کمی زمان و انرژی است. حالا که مرحله قبل را با موفقیت انجام داده‌اید، می‌دانید که برای چه چیزی و چه کسی تبلیغ می‌کنید. پس دست به کار شوید و تبلیغات در اینستاگرام خود را بسازید. برای تبلیغات در اینستاگرام شما باید یک عکس داشته باشید و یک کپشن. من تمام مراحل ساخت یک بنر عالی برای تبلیغات در اینستاگرام را به شما می‌گویم. تنها کافی است چند کار ساده انجام دهید:

1) به تبلیغ خود شخصیت بدهید

تبلیغ شما می‌تواند یک عکس خنده دار، یک ویدئو بامزه یا فقط یک عکس جذاب باشد که طرز فکر شما را نشان می‌دهد. اما به یاد داشته باشید که اگر تبلیغات شما احساسات آدم را تحریک نکند فایده ای نخواهد داشت و بازخوردی نمی‌گیرید. واقعا برای آدمها فرقی ندارد که سر کار باشند یا در مهمانی. آنها به اینستاگرام می‌آیند تا تفریح کنند و سرگرم شوند. هیچکس به یک تبلیغ خشک و خالی علاقه ندارد و برای دیدن آن زمان نمی‌گذارد. پس همیشه حواستان به احساسات آدمها باشد. برای اینکه احساسات آنها را تحت تاثیر قرار دهید می‌توانید یک عکس فوق العاده برای تبلیغ در اینستاگرام انتخاب کنید. اگر عکس از محصول خود برای تبلیغ در اینستاگرام استفاده می‌کنید، سعی کنید عکستان با کیفیت باشد و از یک زاویه خوب گرفته شده باشد. اما اگر می‌خواهید از یک عکس آماده استفاده کنید حتما مرتبط ترین عکس را برای تبلیغ در اینستاگرام انتخاب کنید. کانوا یکی از بهترین سایت های عکس در اینترنت است. شما می‌توانید عنوان مورد نظر خود را در سایت کانوا جستجو کرده و بهترین عکس را پیدا کنید. لوگوی خود را روی بنر تبلیغاتی از یاد نبرید.

2)مطمئن باشید که از نظر محتوایی مرتبط باشد

هیچ فرقی نمی‌کند که شما چه کسب و کاری دارید. باید این نکته را همیشه به یاد داشته باشید که تبلیغ در اینستاگرام با تبلیغ در شبکه‌های دیگر فرق دارد. اینستاگرام مانند لینکدین جدی و رسمی نیست. پس حتما این مسئله را در ساخت بنرتان در نظر بگیرید که مخاطبان هر شبکه اجتماعی با دیگری تفاوت دارد. خب…حالا تبلیغات در اینستاگرام چه فرقی دارد؟ تبلیغات در اینستاگرام باید سرگرم کننده‌تر باشد. چطور بگویم…یعنی باید باحال‌تر و بامزه‌تر باشد. راجع به ایده تبلیغاتتان فکر کنید. مثلا شاید بخواهید از یک عکس یا ویدئو بامزه استفاده کنید. اگر هم تبلیغات شما صرفا گرافیکی است پس سعی کنید با کاراکترها و رنگ‌های شاد و هیجان‌انگیز آن را جذاب کنید. یک چیز دیگر که حتما باید در تبلیغاتتان در نظر بگیرید این است که حرفتان را واضح و کوتاه بگویید. آدمها خیلی برای خواندن متن در اینستاگرام وقت نمی‌گذارند. به دو بنر تبلیغاتی زیر نگاه کنید. در یکی از عکس استفاده شده و دیگری بیشتر گرافیکی است. اما هر دو تا کاملا منظور را می‌رسانند.

3) هشتگ ها را از یاد نبرید

یکی از رازهای دیده شدن بنر تبلیغاتی شما، استفاده از هشتگ است. هشتگ‌ها باعث می‌شوند که بنر تبلیغاتی شما در زمینه‌ای که شما می‌خواهید بالا بیایند و دیده شوند. اما به شرطی که روش استفاده از آنها را بلد باشید. بله…درست شنیدید. برای استفاده از هشتگ باید مهارت داشت و طرز کار با آن را یاد گرفت. هشتگ های شما باید حرفه ای و حساب شده باشد. تعداد آنها نیز نباید بالا برود. برایتان خواهم گفت که چگونه این هشتگ‌ها را در زمینه فعالیت خود پیدا کرده و آنها را مدیریت کنید. هشتگ هایی که شما در کپشن خود استفاده می‌کنید دو نوع هستند:

هشتگ عمومی

ابتدا در قسمت سرچ اینستاگرام شما کلی‌ترین هشتگ را در زمینه‌ی کاری خود وارد می‌کنید. با وارد کردن این هشتگ، هشتگ‌های مرتبط با کسب و کار شما به ترتیب بیشترین استفاده خواهند آمد. حالا شمامتوجه شده‌اید که هر هشتگ در اینستاگرام چند پست دارد و درباره هشتگ های خود بررسی هایی انجام می‌دهید. علاوه بر استفاده از این هشتگ ها شما می‌توانید یکی از این پست‌ها را باز کنید تا هشتگ‌های مرتبط دیگر با کسب و کار خود را زیر آنها پیدا کنید. به همین ترتیب باز آن هشتگ را سرچ کنید و جستجوی پیاپی تا جایی که کاملا با هشتگ های کلیدی کسب و کار خود آشنا شوید. البته این را هم بگویم که قرار نیست وقت زیادی را صرف این قسمت بکنید. بررسی شما باید تا حدی پیش برود که بتوانید  چند هشتگ کلیدی پیدا کنید.

هشتگ اختصاصی

این مدل هشتگ ها فقط و فقط متعلق به شما هستند. هدف از ساختن این هشتگ‌ها این است که کاربران اینستاگرام با کلیک کردن روی آنها فقط به پست‌های شما دسترسی پیدا کنند. پیشنهاد می‌کنم در نوشتن این هشتگ‌ها کمی خلاق باشید و سعی کنید که باحال و بامزه به نظر برسند.

اپلیکیشن های ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام

می‌توانید یک یا چند از ابزارهایی که در ادامه معرفی می‌شود را با گوشی‌ خود دانلود کنید و از آن‌ها به‌منظور ساخت بنر تبلیغاتی با گوشی استفاده کنید. این ابزار ها شامل لینک دانلود اپلیکیشن ساخت بنر تبلیغاتی اندروید می باشند. برای دانلود برنامه ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام ایفون به در اپل استور نام هر یک را سرچ کنید.

Canva: Design, Photo & Video

یک از بهترین برنامه‌های طراحی و ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام نرم افزار کنوا است. می‌توانید از قالب‌های آماده این برنامه استفاده کنید. از قابلیت های این نرم افزار به اضافه کردن و طراحی متون به تصاویر و ویرایش رنگ، کنتراست و روشنایی عکس می توان اشاره کرد. طراحی بنر تبلیغاتی با canva آسانتر از چیزی که به نظر می رسد خواهد بود. همچنین این برنامه قابلیت اشتراک گذاری طراحی های شما را نیز دارد؛ می توانید بنر تبلیغاتی خود را با دوستانتان به اشتراک بگذارید و نظر آن ها را به عنوان مخاطب جویا شود.

این اپلیکیشن حرفه ای در آپدیت های خود ویژگی هایش را ارتقا می بخشد و قالب های آماده و انیمیشن های بیشتری را در اختیار کاربران قرار می دهد. در ادامه آموزش ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام با گوشی به معرفی محیط نرم افزار canva می پردازیم و خواهید دید طراحی در این اپلیکیشن چگونه پیش می رود. با باز کردن اپلیکیشن canva خواهید دید دسته بندی هایی مثل instagram post و stories برای اینستاگرام تعریف شده است، می توانید تغییرات لازم با توجه به پروژه خود اعمال کنید.

همچنین در ابتدای صفحه می توانید سایز مورد نظر، قالب پیش فرض و سوشال مدیای مورد نظرتان و سپس نمونه بنر تبلیغاتی پیج اینستاگرام را انتخاب کنید. لینکی که از برای این ابزار قرار داده شده است لینک دانلود اپلیکیشن ساخت بنر تبلیغاتی اندروید آن است. برای دانلود نسخه نرم افزار ساخت بنر استوری اینستاگرام برای آیفون آن به Canva یا اپل استور مراجعه کنید.

Poster Maker, Flyer Maker, Poster & Flyer Template

این اپلیکیشن ساخت بنر تبلیغاتی اندروید که در آموزش ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام با گوشی معرفی شده poster maker and flyer template می باشد. از دیگر برنامه‌هایی است که می‌توانید قالب‌های آماده را شخصی‌سازی کنید و یا طراحی را از ابتدا شروع کنید. به منظور شخصی سازی می توانید تغییراتی در متن و فونت ایجاد کنید و یا تصاویر را ویرایش کنید و افکت دهید؛ همچنین می توانید از استیکرهای این نرم افزار نیز کمک بگیرید.

از ویژگی های این نرم افزار ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام می توان به امکان ساخت بنر بدون نیاز به دانش اولیه اشاره کرد. درواقع با هر سطح دانشی و بدون نیاز به هزینه های گزاف می توانید از این برنامه  در درست كردن بنر تبليغاتي کمک بگیرید. علاوه بر تمام موارد ذکر شده امکان اضافه کردن تصویر از گالری برای طراح وجود دارد. می توانید نگاهی به ویژگی های نرم افزار بیاندازید و سپس در صورت تمایل گزینه دانلود را انتخاب کنید. بعد از باز کردن اپلیکیشن طراحی بنر تبلیغاتی اندروید طبق تصویر در اولین قدم یکی از گزینه های create poster یا readymade poster را انتخاب کنید.

کلام آخر

تبلیغات در اینستاگرام راحت است و تاثیر شگفت انگیزی روی افزایش فالوور و فروش بیشتر شما در اینستاگرام دارد. اما تبلیغات برنامه ریزی نشده و بدون فکر شکست خواهد خورد. پس کمی فکر کنید، یک ایده جذاب و ساده پیدا کنید و دست به کار شوید. اگر در مراحل ساخت یک تبلیغ خوب برای اینستاگرام با مشکل مواجه شدید، من اینجا هستم. کافیست برای من یک کامنت کوچولو بگذارید تا با سرعت برق و باد به کمک شما بیایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا