چرا آنتن ایرانسل قطع شده؟ (رفع مشکل آنتن دهی ایرانسل)

چرا آنتن ایرانسل قطع شده؟ تنظیمات آنتن‌دهی ایرانسل را نمی‌دانید؟ نگران نباشید! در این مطلب به تمام سوالات شما درباره مشکل آنتن‌دهی ایرانسل پاسخ خواهیم داد. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا بررسی کنیم چرا آنتن ایرانسل ممکن است قطع یا ضعیف شود یا گاهی اوقات قطع و وصل شود.

عوامل زیادی بر کیفیت آنتن‌دهی سیم‌کارت تأثیرگذار هستند. این مطلب به‌طور خاص به مشکل آنتن‌دهی ایرانسل و تنظیمات آن می‌پردازد.

عواملی که منجر به مشکل آنتن‌دهی ایرانسل می‌شوند:

1- ضخیم بودن قاب گوشی

2- عدم فعال بودن حالت پرواز

3- به‌روزرسانی نشدن و بهم خوردن تنظیمات شبکه

4- ثبت نشدن گوشی در سامانه همتا در زمان خرید

5- قدیمی بودن سیم‌کارت (سیم‌کارت خود را 4G کنید.)

تنظیمات آنتن‌دهی ایرانسل

اگر همه این موارد را بررسی کرده‌اید و هنوز مشکل آنتن‌دهی ایرانسل برطرف نشده، پیشنهاد می‌کنیم یک بار سیم‌کارت را از گوشی خارج کنید. سپس سیم‌کارت و محفظه آن را تمیز کرده و دوباره سیم‌کارت را جا بزنید.

بررسی تنظیمات آنتن‌دهی ایرانسل در iOS

تنظیمات آنتن‌دهی ایرانسل در اندروید و iOS کمی متفاوت است. در گوشی‌های اپل می‌توانید این قابلیت را به‌روزرسانی کنید، اما در اندروید چنین امکانی وجود ندارد. برای بررسی به‌روزرسانی تنظیمات آنتن ایرانسل در آیفون، مراحل زیر را مطابق تصویر زیر دنبال کنید.

Settings > General > About

بررسی تنظیمات آنتن‌دهی ایرانسل در اندروید

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، در اندروید امکان بروزرسانی تنظیمات آنتن‌دهی وجود ندارد. اما برای رفع مشکل آنتن ایرانسل، می‌توانید تنظیمات را ریست کنید. این کار می‌تواند به بهبود وضعیت کمک کند، زیرا ممکن است تنظیمات به‌دلیل استفاده از VPNها دچار اختلال شده باشد.

ورود به تنظیمات

ابتدا وارد تنظیمات گوشی خود شوید و به بخش General Management بروید.

بخش Reset را باز کنید

در این منو، می‌توانید تمام تنظیمات گوشی از جمله تنظیمات آنتن‌دهی ایرانسل را ریست کنید. ما فقط قصد داریم تنظیمات شبکه را ریست کنیم.

انتخاب ریست شبکه

حالا باید از میان گزینه‌های موجود، Reset Network Settings را انتخاب کنید تا تنظیمات مربوط به شبکه ریست شوند.

انتخاب سیم‌کارت

اگر گوشی شما دو سیم‌کارته است، می‌توانید مشخص کنید برای کدام سیم‌کارت تنظیمات ریست شود.

با این کار، تمام تنظیمات شبکه شما به حالت اولیه برمی‌گردد. اگر این گزینه را در تنظیمات پیدا نکردید، عبارت Reset Network Settings را جستجو کنید.

انتخاب دستی شبکه ایرانسل

در حالت عادی، تلفن همراه شما شبکه ایرانسل را به‌طور خودکار شناسایی و انتخاب می‌کند. اما در صورت قطع و وصل شدن آنتن، ممکن است نیاز باشد که شبکه ایرانسل را به‌صورت دستی انتخاب کنید. برای انجام این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

1- تنظیمات گوشی را باز کنید

2- اتصالات یا Connections را بزنید.

3- این گزینه را انتخاب کنید.

4-حالا Network operators را باز کنید.

5- با غیر فعال کردن این گزینه می‌توانید لیست شبکه‌ها را مشاهده کنید و به صورت دستی یکی را انتخاب کنید.

اعلام مشکل آنتن‌دهی ایرانسل به پشتیبانی

اگر تمام موارد را بررسی کرده‌اید و تنظیمات آنتن‌دهی ایرانسل مشکلی ندارد، ابتدا اطمینان حاصل کنید که منطقه‌ای که از سیم‌کارت ایرانسل استفاده می‌کنید، تحت پوشش این شبکه قرار دارد. برای این کار می‌توانید به صفحه “مناطق تحت پوشش ایرانسل” مراجعه کنید و آنتن‌دهی را در منطقه خود بررسی کنید.

اگر مشکل آنتن‌دهی ایرانسل در تمامی مکان‌ها برای شما یکسان است، بهتر است این مشکل را به پشتیبانی ایرانسل گزارش دهید.

راه‌های دیگری برای گزارش مشکل آنتن‌دهی ایرانسل به جز تماس تلفنی و انتظار در صف وجود دارد.

مشکلات سخت‌افزاری

در نهایت، اگر سیم‌کارت شما در گوشی دیگری آنتن دارد و تنظیمات آنتن‌دهی ایرانسل را هم به‌درستی انجام داده‌اید و همچنان با مشکل مواجه هستید، پیشنهاد می‌کنیم گوشی خود را به یک تعمیرکار معتبر نشان دهید.

جمع‌بندی

مشکل آنتن‌دهی ایرانسل ممکن است به یکی از عواملی که در ابتدای مطلب ذکر شد، مربوط باشد. اگر این عوامل وجود ندارند، احتمالاً مشکل از تنظیمات گوشی شماست. راهنمای تنظیمات آنتن‌دهی ایرانسل برای اندروید و آیفون به‌طور کامل در این مطلب ارائه شده است. همچنین روش گزارش مشکل به ایرانسل نیز توضیح داده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا